sabato 12 novembre 2011

Flytten avklarad!!! Tillbaka igen....

Hej tillbaka igen!!!

Har lyckas att klara av våran flytt och att hitta å ä ö på tagentbordet... Inte illa men som ni ser så tog det ett tag... Har nästan lyckas att tömma alla kartonger också, dom som är kvar vet jag inte var jag kan få in någonstans, så det bli väl att slänga en hel del.


Härom dagen blev jag upp ringed av en  programledare från en radiostation  i Sverige för att prata om Italien, Belusconi, krisen i italien mm. Det var riktigt roligt och lite läskigt eftersom det var direkt sändning. Men vad jag förstår verkar det ha gått riktigt bra....

Ja vad kan man då säga om vad som händer i Italien, kommer man lyckas bli av med Silvio??? Vi håller alla andan fram tills på Söndag tror inge vågar andas ut innan han verligen har avgått. Han har ju vägrat det under lång tid.... Frågan att ställa sig nu är vad kommer att ändras???  Man kan ju alltid hoppas på förändringar, men som många andra är jag tveksam till att det kommer att hända så mycket. I ett land där politikerna parlamentet har så mycket  förmåner som i Italien, tror jag tyvärr att så länge dom jobbar för sig själv istället för folket så är det svårt att förbättre landet. Parlamentet kostar italienarna 2500 € i minuten, det är ingen låg siffra.  Men det blir väl att återkomma om detta när man vet om riddaren har gått ner från sin häst eller inte..........


Igår beställde jag även ett paket från Sverige med lite spännande nya kläder så fort det har kommit fram blir det självklart bilder.


Men så länge så får ni nöja er med ett kort från min trädgård.......




Hej så länge.


xxxx

Nessun commento:

Posta un commento