sabato 12 maggio 2012

Tror minsann att sommaren har börjat.......

Idag som även är mors dag här i Italien kunde inte ha varit mycket bättre. Strålande sol och poolen öppen för ett invignings dopp. Så nu sitter jag här i väntan på mörkret och ett glas rött och tittar ut på poolen. Skulle behöva vattna mina växter och blommor också men väntar tills vinet är slut. Vi har varit på stor shopping tur och lagt till en vinranka, tomatplantor, paprika, gurka, salvia och en underbar mintplanta till sommarens moijto till vår altan. Och för närvarande verkar dom växa som bara den, får väl se om dom bär frukt också.

En del av våra alla växer...

Idag hade vi dessutom en ny tidig badgäst i våran pool.......


Tillsammans med mig min sambo, hans stora son och våran gemensamma son hade vi dessutom sällskap av min sambos systerdotter med pappa. Detta var väl det ända inte så lyckade med dagen. Men inte för att jag inte vill ha deras sällskap det var riktigt trevligt men för att systerdottern blev i knuffade av min sambo och vad hade hon i handen om inte en viss omtalad Iphone som jag redan har skriv om på denna blogg... Hjälp är bara glad att jag inte är där och hör hennes mamma nu........


Förutom att dagen bjöd på mitt första dopp, var det ju även Cristians första nästan ialla fall... Kommer tillbaka till det snart. Han var inte helt övertygad men det gick riktigt bra. Vad jag menade med nästan var att han för en vecka sedan medan poolen var under städning trillade han i men som tur var utan några problem hans pappa fick tag i honom. Och han verkar ha lärt sig sin läxa. Hoppas det ialla fall. 

smörja in mig det kan jag själv, tack!!!!    
Förlåt att jag har varit lite dålig på att skriva det sistonde men lova att bli bättre på det igen. Ha det så bra så länge.




 Imorgon skall det regna så då får det bli HM och nya kläder till Cristian. Det är sant då behöver jag ju inte vattna ikväll ;-)... Alltid något positivt..


xxx

Nessun commento:

Posta un commento