sabato 21 aprile 2012

Jobb och lite sol...

Blir inte mycket fina bilder eller tal om mitt eget liv just nu då det är regnar och är tråkigt. Rätt åt mig va!! Så jag har mest varit instängd hemma den senaste tiden, även om ett samtal i måndags lyckades ändra på det och det är även anledningen för att jag har varit lite frånvarande här på det sista. Är inte riktigt van att ha saker att göra.. Jo jag har börjat jobba igen halvtid och eftermiddagar underbart. Är så glad att äntligen vara tillbaka i arbetslivet och göra något som inspirerar mig igen. Så glad att slippa bar och resturang också inget emot det men föredrar att gör något som jag gillar. Så jag är nästan ledsen att det är helgdag här på onsdag, skulle gärna jobba. Hoppas denna känsla sitter kvar länge.

Trots att det skulle regna dag blev denna dagen en härlig och solig dag lite väl blåsig då,men när det var stilla var det skönt. 

9
ser ni vad mycket persilja det är???

På växt fronten har jag tre goda nyheter persiljan är på god väg, i basilikan sticker tresmå gröna saker upp och zucchinen har inte bara växt men även tillökat sig och blivit tre. Enda dåliga nyheten är chillin som inte verkar vilja veta av att komma fram...


Sen fick min sambo för sig att baka kaka.. För första gången och jag av råd som inte var speciellt upskattade.. Men trots allt blev den rikitigt bra och god. Inte illa.....




Nu tänkte jag ta mig i sängen imorgon måste jag börja vänja mig att vakna tidigare och gå och lägga mig tidigare....


Nästa inlägg blir om Italien och deras folkomröstningar kan bli ganska intressant faktiskt..


Notte xxx

Nessun commento:

Posta un commento