giovedì 12 aprile 2012

Påsken över!!!

Ja då var påsken avslutat också, det blev en påskdags lunch i sällskap av min sambos familj, som är en upplevelse som jag har lärt mig att leva med även om jag ibland saknar min egen släkt något fruktansvärt. Varje gång som jag måste genom gå dessa famijeluncher tar jag mig typ en hel dag utan min son för att se till att mitt hem är hundra procent städat och iordning så att dom inte har något att sätta händerna i....... 

Men av någon anledning hittar dom säkert något att göra, en lite fördel denna påsk var att min svärmor har gips på ena armen så hon kunde inte göra mycket. Men det finns tyvärr en som är värre. MIn sambos syster. Kanske skall tillägga innan jag fortsätter att dom båda två bara har ett interesse i livet städa. Något som jag inte skulle kalla min hoppy, men något som man tyvärr måste göras.  

Vilket innebär att jag reser mig först och börjar plocka in i diskmaskinen och diska osv för att hon inte skall kunna göra något, men då tar hon säg istället till min sambos stora sons sovrum och börjar bädda och städa iordning plus bäddar om min säng som redan är bäddad.. Behöver jag berätta mer??? Kan bara lägga till att jag även fick fönstrerna pustade.. Verkar det normalt på påskdagen??? Så jag kan bara hoppas att de är långt till nästa besök... Eller så får jag väl låsa alla mina rum  nästa gång.


Menyn var ravioli med spenat och riocotta ost med smör och salvia och en risotto med vild sparris och sedan grillat för hela slanten salsiccia, revbenspjäl och diverse lammbitar. Att äta lamm på påsk är tradition här. Med grillade äggplanter och paprika som tillbehör. Blev inte många kort men bordet prydde jag med två underbara syren buketter i min mormors ära. En av hennes favorit blommor och dessutom lila hennes älsklings färg.



Sen idagarna blir det nog lite politik, det händer ju en hel del här just nu. Lägger till lite foton på två små zucchine planter som jag har fått av grannen och som vi ha planterat.....



Vi kan ju hoppas att det blir något av dom här små söta växterna.
Godnatt och sov gott...
 

Nessun commento:

Posta un commento