mercoledì 4 aprile 2012

Växter och frön...........

Eftersom vi i denna familjen helt plötsligt har blivit väldigt intresserade av våran altan och att få den att bli så mysig, blommig och grön som vi kan. Så har dagen handlat om att plantera om lite av dom växter som vi redan har.  Även om Cristian mest ägnade sig åt att slänga ut jorden på altanen istället för i krukorna. Men han var rätt bra på att kontrollera jobbet efteråt...  



Hoppas på ett lysande resultat och att mina fingrar börjar bli åtminstonde lite gröna. För imorgon skall jag prova att så följande frön.......


Basilika, peperoni / chilli och persilja får väl se hur resultatet blir lovar att hålla er upprättade om vad som födds,växer och dör. Hoppas att snart kunna visa er en underbar grön och blommig altan, med min lilla köksträdgård som jag även skall tillsätta salvia och mint. Så det under sommaren kan bli en och annan Mojito.

Godnatt och så hörs vi imorgon med uppdatering av min dag på stan och mina små frön.

Nessun commento:

Posta un commento