lunedì 2 aprile 2012

Skäms dom inte över något???

Idag fick jag nytt bröd för min tänder som man säger här.. Läste i morse en artikel som fick mitt blod att koka igen!!! Jo då vi är tillbaka i politiken igen finns inget som kan få mig så arg....tror jag ialla fall..

En av Italiens parlamentarier har gått ut med en intervjuv i ett radio program uttalande sig så här:

" Sen början av detta Ã¥ret  har jag infunnit mig i parlamentet bara 3 gÃ¥nger, även av familjemotiv. Stannar hemma och sköter mitt företag, istället för att gÃ¥ och trycka pÃ¥ en knapp och rösta. Det leder ändÃ¥ ingenstans. Tvärtemot tror jag att frÃ¥n idag tills slutet av valperioden tänker jag inte gÃ¥ en ända gÃ¥ng till. Det är mödosamt att gÃ¥ till parlamentet bara för att trycka pÃ¥ en knapp. AvgÃ¥? Nej, för pÃ¥ mitt ställe skulle det istället komma en annan frÃ¥n Pd som är mer till vänster än jag, en pro-castro."....... 

Tycker ni att det räcker??? Tyvärr inte det är inte slut än.......


" Med lönen jag fÃ¥r frÃ¥n riksdagen betalar jag lÃ¥net som jag har pÃ¥ huset som jag köpt, 12,000 euro i mÃ¥naden i lÃ¥n. Det är väldigt stort hus......." 


Så mer eller mindre går denna man ut och säger att han ser sitt jobb i parlamentet som ett extra jobb / inkomst ??? Måste säga att jag det måste vara väldigt jobbigt och mödosamt att gå och trycka på en knapp för åtminsonde 12,000 månaden och mer i månaden.. Hade han behövt göra vilket annat jobb som helst utan parlamentarier eller egenföretagare antar jag att han skulle vara helt utslagen. Tänkt dig honom som servitör under en lördags kväll eller efter 8 timmar som murare, med en års lön på lite mer än12,000 euro i månaden.


Nu påstår denna man för jag klarar inte riktigt att kalla honom politker, för enligt mig borde det vara olagligt att kalla sig det efter att ha kommit med liknande kommentarer, att hans order har blivit omkastade och sända i annan ordning än i den han hade pratat i...

Må så vara men även om jag delar upp meningarna ovan ser jag inte mycket positivt i det. Men av det jag läste senast verkar det då som om han har haft vett nog att avgå och kan bara hoppas att det är så, även om det vore väldigt ovanligt.

Det underbara är att inte ens han anser att det leder nÃ¥gonstans, sÃ¥ ni förstÃ¥r ju vilken strÃ¥lande församling det är i parlamentet och vad mycket nytta dom verkar göra! 

Mannen ifråga heter Calearo och hans foto här nedan.


God natt hoppas att i natt drömma om en bättre framtid för Italien.... Är tyvärr rädd att det bara kommer att vara i mina drömmar...................................

 

Nessun commento:

Posta un commento